Witamina D jest substancją wyjątkową. To jedyna witamina, którą nasz organizm może samodzielnie produkować pod wpływem promieni słonecznych, a którą trudno jest znaleźć w produktach spożywczych. Z tego też względu, w okresie jesienno-zimowym, niedobory witaminy D stają się problemem, z którym boryka się wiele osób. Jakie objawy mogą świadczyć o tym, iż nasz organizm otrzymuje zbyt mało tej substancji? Co robić, by takich problemów uniknąć?

Niedobory witaminy D mogą się objawiać na wiele sposobów. Jednym z tych sygnałów, których nie powinniśmy ignorować, jest ciągłe uczycie zmęczenia oraz gorsze samopoczucie. Ponieważ witamina D ma ogromny wpływ na nasz układ odpornościowy, jej niedobory wiążą się z osłabieniem oraz z częstszymi infekcjami. Grypa, przeziębienie, kaszel – wszystko to dopada nas częściej w chwili, gdy w naszej diecie brakuje odpowiednich ilości tej substancji. Bóle kostne, ból pleców, mięśni i kręgosłupa – oto kolejne symptomy, których nie można ignorować. Niedobory witaminy D mogą się też objawiać takimi dolegliwościami, jak nastroje depresyjne oraz wypadanie włosów.

Jak uniknąć problemów związanych z niedoborem witaminy D? Wiadomo, że najlepszym źródłem tej witaminy jest słońce, zatem spacery na świeżym powietrzu stają się podstawą dla naszego zdrowia. A co w okresie zimowym, kiedy słońca jest niewiele? Tu niezbędne mogą się okazać te suplementy diety, w których główną rolę odgrywa witamina D. Sięganie po takie wsparcie jest ważne, gdyż w produktach spożywczych witamina D pojawia się rzadko, a jeśli już się pojawia, to w niewielkich ilościach.