Jest określana mianem „witaminy słońca”, co dziwić nie powinno. Witamina D to ciekawa substancja, którą nasz organizm może wytwarzać samodzielnie pod wpływem promieni słonecznych. Niestety, w naszym klimacie nie zawsze możemy się cieszyć odpowiednią ilością słońca, co może skutkować takimi problemami, jak niedobory witaminy D. Jakie są objawy takich niedoborów?

Niedobory witaminy D to szereg uciążliwych problemów, z którymi trudno jest się skutecznie rozprawić. Objawy takiego niedobory to m. in. bóle kości oraz spadek naturalnej odporności organizmu. Brak odpowiedniej ilości witaminy D wiąże się też ze znacznym osłabieniem, pojawieniem się problemów z dziąsłami oraz ze znacznym spadkiem nastroju. Im mniej witaminy D, tym większa skłonność do depresji, warto zatem w porę zadbać o to, by tej cennej substancji w naszym organizmie nigdy nie brakowało.

Jak uniknąć problemów z niedoborem witaminy D? Odpowiednio układając swą dietę. Wprawdzie w produktach spożywczych nie znajdziemy zbyt wiele tej witaminy, jednak dobrze ułożone menu może pomóc nam przetrwać pochmurny okres jesienno-zimowy bez większych problemów. Dobrymi źródłami witaminy D są tłuste ryby morskie oraz żółtka jaj, sporo tej substancji znajduje się też w wątróbce oraz w maśle. Dla tych, którzy chcą skuteczniej chronić się przed brakiem tej witaminy, bardzo ważne będzie sięganie po te suplementy diety, w których witamina D pojawia się w większych ilościach.