Witaminy z grupy B to substancje wyjątkowo ważne dla naszego zdrowia, a bez odpowiedniej ich ilości nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Co warto wiedzieć na ich temat? W jakich produktach spożywczych możemy znaleźć większe ilości takich substancji?

Witaminy z grupy B odgrywają w naszym organizmie rolę bardzo ważną. Uczestniczą one w wielu procesach i reakcjach zlokalizowanych w tkankach i komórkach, dzięki czemu pozwalają im funkcjonować w prawidłowy sposób, mają też istotny wpływ na to, jak działa nasz układ nerwowy oraz mięśnie. Witaminy z grupy B mają też istotny wpływ na odporność organizmu każdego z nas, a sięganie po produkty spożywcze będące ich źródłem może nas skutecznie chronić przed wieloma infekcjami oraz problemami zdrowotnymi. Gdzie ich szukać?

Wiadomo, że witaminy te pojawiają się zarówno w produktach pochodzenia zwierzęcego, jak i w wielu warzywach oraz owocach (z wyjątkiem witaminy B12, która pojawia się tylko w produktach odzwierzęcych). Ze względu na witaminę B1, warto sięgać po fasole oraz groch, można ją też znaleźć w takich owocach, jak maliny, banany oraz brzoskwinie. Zdrowa dieta musi nam też dostarczać odpowiednich porcji witaminy B6, obecnej m.in. w nasionach roślin strączkowych, otrębach i zarodkach pszennych, a także w takich owocach, jak pomarańcze czy banany. Witamina B9, znana też jako kwas foliowy, pojawia się z kolei w takich warzywach, jak brokuły, szpinak oraz zielony groszek. Dobrym źródłem kwasu foliowego jest też bób oraz dynia, sporą ilość tej witaminy można też znaleźć w pomidorach. Witaminę B12 można z kolei znaleźć w mleku i w jego przetworach, dobrym źródłem tej substancji są też podroby.

Zdrowa dieta, w której pojawią się produkty będące dobrymi źródłami witamin z grupy B, może pomóc nam utrzymać dobrą formę oraz cieszyć się dobrym samopoczuciem. Pamiętajmy, jak ważne dla naszego organizmu są witaminy z tej grupy i dbajmy o to, by nasze codzienne menu było zróżnicowane.